lördag 23 april 2011

Vår, påsk och planer

Påsken är min högtid. För mig innebär den att "livet återuppstår" och det är bara att ta emot ljuset, värmen och allt det som händer i naturen under den här tiden. Fylls av så´n glädje och lust att sätta planer i verket efter vintern som gått. Älskar att vandra ut tidiga morgnar och kvällar i skymningen, få vara en del av allt och uppleva alla rörelser, fågelkvitter och andra vårljud.

Den här påsken har också inneburit att mina Otto-Anabellevalpar har börjat flytta till sina nya ägare. Med åren har jag svårare och svårare att hitta just de valpköpare jag vill ha till mina valpar, jag ställde inte lägre krav tidigare, men det har blivit ännu viktigare för mig att känna att allt stämmer och att valparnas förutsättningar tas tillvara utifrån de mål jag haft med kombinationen och kullen. Förr eller senare dyker alltid de rätta blivande ägarna upp även om det ibland innebär att valpar få stanna några veckor extra. Inga valpar kommer till av en slump och alla är värda att få det hem de förtjänar. Är så glad för er som tagit hand om mina valpar ur mina senaste kullar.
Kvar som mina egna blir ur den här kullen P. Rosa Alba, P. Roselyn och P. Branche of Broom. En av dem kommer att bo hos Donald och jag hoppas att han kommer att få mycket glädje av henne.


Har också kommit igång med träningen. Dirigeringar med Sirran och Alvar, mest lydnad med Silje och Mojje. Har också Linus här ibland och tränar lydnad och kontakt. Känns riktigt bra.
Och trädgården som vaknar, och med den alla nya id´´eer som jag skulle vilja förverkliga. Får se vad som hinns med, skall i alla fall göra ett besök i trädgårdshandeln....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar