fredag 28 februari 2014

SISTA VECKAN I FEBRUARI

Sista dagen i februari. Vår i luften. Kacklande svanar i plogformationer, kraxande kråkor i skogskanten och de första tonerna från bofinkarna som hittat till fröautomaten.
Hoppas nu verkligen att våren håller i sig och att marssolen orkar trycka undan gråvädret.
Med de ljusare kvällarna kommer träningslusten och en liten förhoppning att kunna starta Berra i öppenklass sent i höst.
Ser också fram emot de planerade valpkullarna. Blir samtliga tre tikar dräktiga står jag inför en helt ny upplevelse eftersom jag aldrig haft tre kullar samtidigt tidigare. Brukar hinna ge mina valpar mycket tid och hoppas att det ska finnas möjlighet till att ge mina väntade valpar samma kvalitet på sina första åtta veckor också i vår. Just nu, när Anabelle och Sirran gått tre veckor, har jag börjat känna efter fosterblåsor.

Veckan som gått har jag förutom tisdagen mestadels arbetat hemifrån. Många skrifter har blivit lästa, många dokument skrivna och tankar om nästa års organisation har kommit på pränt mellan härliga turer i skog och mark. En stor förmån som jag uppskattar mycket är den att kunna arbeta hemifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar