tisdag 26 april 2011

Otto, min Otto

Otto, NORDV-07, SEU(u)CH NOUCH Inassicas Broom är veteran nu, sedan ett år tillbaka. Min fina Otto, rolig, men samtidigt en utmaning att visa. Hans temperament är det bästa man kan tänka sig. Mina hanvalpars idol, dit Otto går traskar de efter, iakttar och gör sedan likadant. Genom åren har han och min mer jaktavlade Alvar kamperat ihop och de har trivts med varandra, aldrig muttrat eller bråkat, alltid respekterat varndra precis så som det ska vara golden emellan.
Nu är det Ottos barn och barnbarn och till och med barnbarnsbarn som visas i ringarna både i och utanför Sverige, med fina resultat, många av dem champions idag. Det har varit en fröjd att få höra alla resultat under årens lopp. Själv har jag idag nöjet att få visa flera ur de yngsta generationerna.
Andra av hans avkommor har visat framfötterna på lydnadsplanen eller inom andra områden. Det finns mycket att se under sidan Ottoavkommor på hemsidan.
Jag hoppas att vi ska hinna med fler veteran-BIS under kommande år, jag och Otto, och jag hoppas att fler av hans yngre släktingar ska nå riktigt långt inom de områden deras ägare satsar. Jag själv har börjat längta ut i ringarna igen med mina ungdomar P. Soleil, P. Soleado och P. Mystique och senare i sommar hoppas jag kunna ta med de yngsta Ottobarnen P. Roselyn, P. Rosa Alba och P. Branch of Broom. Och självklart ska Otto följa med så länge han vill!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar