tisdag 4 februari 2014

LÖPTIDER PÅ KENNELN





Väntade mig att mina tikar skulle börja sina löp under januari - februari  och 25/ 1 såg jag de första dropparna från både Sirran och Anabelle. Blir det som jag tänkt kommer jag att kunna njuta av valpar i vår och kan glädja längtande valpköpare som får hämta sina nya familjemedlemmar i mitten av juni. 
Poetry´s Secret Passion, “Sirran”, 



har jag planerat att para med Combine Steward of the Line, ”Davy”  


 i slutet av veckan och går allt bra räknar jag med att få ta emot valpar lagom till påsk.
Sirran (LPI NO JCH SE JCH Stjärnglimtens Epson x Poetry's Moonlight Secrecy) har A-höfter och ua på armbågarna. Hon är ögonlyst ua december -13 och fri från anlag PRA I och PRA II.
Hon har 3x 2-pris i nybörjarklass på jaktprov. Hon är en mycket följsam och arbetsvillig tik.
Davy (It Ch Gildas Acteur x Combine Online), är en ung hane med många kvaliteter.
Davy är röntgad med A-höfter och armbågar ua. Han är ögonlyst utan anmärkning oktober 2013 samt fri från anlag för PRA_1 och PRA_2.
Som unghund har han fått tre cert och på 2013 års unghundsderby kom han på plats 31 av drygt 130 startande, vilket är ett mycket bra resultat.


Poetry´s Anabelle, Anabelle


kommer att paras med SEUuCH DKUuCH Dainty´s US Marshal, Trigger.



Anabelle har haft två sunda och mycket trevliga kullar tidigare. Jag ser fram emot att få ta emot ytterligare en sund och vacker kull med ett härligt temperemant i mitten av vecka 15.
 
Anabelle ( Inassicas Sea Chanter x Poetry´s Bella Rosa) har B-höfter och ua på armbågarna. Hon är ögonlyst ua mars -13 och fri från anlag PRA II.
Trigger (DK CH(U) NORD V-11 SE U(U)CH Golden's Hill-Side Imagine A Chap x Gently's Carpe Diem), är en ung hane som är både svensk och dansk champion.
Han är röntgad med  B-höfter och armbågar ua. Han är ögonlyst utan anmärkning september 2013 och fri från anlag för PRA_1 och PRA_2.

 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar