lördag 22 januari 2011

 SE U(u)CH Poetry´s Springtime Queen, "Mimmi"
                                         Poetry´s Moon-Flower, "Flora"

En vecka utöver det vanliga:
tre tikar i höglöp, parningar på olika ställen, hantverkare som påbörjat renoveringen av övervåningen och så arbetet förstås.
Det fantastiska arbetet och de härliga kollegorna som jag trivs så bra med gör faktiskt livet ganska lätt att leva även kaotiska veckor. Läste nyss att lärare som är framgångsrika är engagerade, vilket känns ganska självklart. För att eleverna skall uppleva engagemanget krävs att lärarna utmanar dem, ställer krav på ordning och reda och lär eleverna att  ta ansvar för sitt lärande. Kanske inte alltid lika självklart, men våra lärares engamang går inte att ta miste på. Fantastiskt glad för att få arbeta med dem.

Parningarna ja, de två fina resorna med Mimmi till Sandefjord resulterade i två perfekta parningar med Fab Fours Philosopher, så nu håller jag tummarna för en lagom stor kull i slutet av mars. Jag är verkligen glad för att djursjukhuset i Karlstad nu kan göra egna progresterontest med svar inom en timme. Att veta gör det så mycket lättare att komma på rätt tid, speciellt när det är en bit att åka. Jag tror verkligen mycket på den här kullen och gläder mig åt den, liksom åt den planerade kullen med Guess News Agent at Whoopis och min Moon Flower, Flora.

Renoveringen har gått framåt utan min hjälp, troligen bäst så, men alla saker är på andra platser än vanligt så mitt liv är just nu ett ständigt letande, vilket jag upplever som tidsstjälande. Skall försöka ägna helgen åt att bringa ordning i oredan, vara mycket med Gnistans valpar som nu är fem veckor, och naturligtvis gå några riktigt sköna långturer med de vuxna.

Ser fram emot en ny vecka som jag förväntar mig blir mer normal med vanliga rutiner. Kan behövas efter denna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar