torsdag 6 januari 2011

Glimtar från jullovet

Hanvalp en dryg vecka gammal

Så är ännu ett jullov snart till ända. Ett lov som fick en högst oönskad start med rejäl feber,värk i kroppen och massor av saker som väntade på att bli gjorda. Mitt i allt detta var Anabelle i höglöp och efter många funderingar hit och dit blev bästa alternativet till henne Otto, vilket gladde honom mycket! Parat blev det, jul blev det och med några julstjärnor och en hel del ljus så blev det julstämning  också. Dessutom hittade Sune en julgran som visade sig vara riktigt okej när snön smält av den.
Gnistan tog väl hand om sina valpar så jag kunde tillåta mig att låta det jag drabbats av ha sin gång och fick därmed tid att läsa en av de bästa böcker jag läst: How to kill a mockingbird av Harper Lee. Så tänkvärd och aktuell på sitt sätt. Hann också ta tag i en del facklitteratur som väntade på att bli läst.
När jag kom på benen igen blev det en hel del sköna hundpromenader ensam, eller med vänner. Det är gott att gå själv i sina egna tankar och fundera och planera. Det är gott att gå tillsammans med andra och ventilera det man funderat på.
En härligt stimulerande nyårsafton med riktigt nära vänner blev ett bra avslut på året och vår vana trogen diskuterade och spånade vi kring våra visioner för kommande året och planer för sommaren kom att växa fram.
Men innan sommaren väntar en ny spännande termin i skolan och på fritiden vårens hundaktiviteter. Jag hoppas på att få den rätta lusten att ställa ut och träna mina hundar. Har just nu "Linus", Poetry´s Mystique, här och honom borde jag verkligen visa i vår. En riktig liten snygging i mitt tycke, som dock behöver en del utställningsträning för att komma till sin rätt.
Härligt med ett nytt år och nya utmaningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar